Google Cégem, Google Térkép: kérdések és válaszok

google cégem térkép

Az elmúlt időszakban számos előadást tartottunk Google Cégem (Google my Business) és a Google Térképpel kapcsolatban. A rendezvények után sokan tettek fel kérdéseket, ami alapján az alábbi következtetés fogalmazódott meg bennünk. A vállalkozások nem rendelkeznek kellő információval a Google Térkép, Helyi idegenvezető, Google Cégem témakörben. Mindezek tekintetében született meg ez a bejegyzés.

Google térkép

A Google Térképet szinte mindenki használja hetente legalább egyszer. Napjainkra már nagyon nehezen tudnánk meglenni nélküle. Óriási fejlődésen ment keresztül az elmúlt 13 évben.
Egy kis történelem. A Google Térkép 2005. október 6. – án indult hódító útjára Google Local név alatt. 2007. május 29 –től már elérhető volt a Street View funkció is. 2013 június 11-én a Waze program megvásárlásával bővült a Google szolgáltatási köre a navigációs termékek piacán.

Mire használták az emberek a Google Térképet 2013-ban?

Az okostelefonok fejlődésével egyre több ember használta a térképet a mindennapi élete során. Az átlag emberek leginkább a navigáció miatt vették igénybe. Néhányan véleményt írtak vagy értékelték az általuk igénybe vett szolgáltatásokat. Átlagosan 1 milliárd ember használta szerte a világban naponta.

Mire használják az emberek a Google Térképet 2018-ban?

A 2013-as évhez viszonyítva nagyot változott a világ. Napjainkra a navigáció mellett az emberek megnézik a vállalkozások adatait (név, cím, telefonszám, webhely). Elolvassák a mások által írt tapasztalatokat (általában 6 releváns pozitív vélemény elegendő, hogy kialakuljon a bizalom). Sokan írnak véleményeket, értékelnek csillaggal, képeket és videókat töltenek fel az adott vállalkozáshoz. 2017 szeptembere óta a felhasználók már kérdéseket is feltesznek a közösségnek az általuk érdekesnek tartott cégekkel kapcsolatban.

Honnan tudom, hogy a vállalkozásom fent van-e a Google Térképen?

Jó néhány esetben találkozunk azzal a problémával, hogy a cégvezetők nincsenek tisztában azzal, hogy a vállalkozásuk megjelent a Google Térképen. ”Mi biztosan nem tettük fel” hangzik a válasz a feltett kérdésünkre. A legegyszerűbb módja, hogy kiderítsük cégünk jelenlétét a térképen:

  • Nyissuk meg a Google Térkép applikációt mobiltelefonunkon vagy a számítógépünkön

  • Kattintsunk a kereső mezőbe

  • Kezdjük el begépelni a cégünk nevét és nyomjuk meg a keresés gombot

  • Ha a cégünk megjelenik a találatok között, az azt jelenti, hogy fent vagyunk a Google Térképen. Abban az esetben, ha nem vagyunk a találatok között, akkor cégünk még nem került fel a térképre.

Hogyan került fel a vállalkozásom a Google Térképre, ha nem mi tettük fel?

Ennek számos oka lehet. Nézzük meg kettőt a lehetőségek közül.

  • Mivel a Google is „vesz át adatokat” más szolgáltatóktól ezért cégünk ilyen formában felkerülhet a térképre

  • A Local Guide (helyi idegenvezető) programkeretén belül egy lelkes térképet kedvelő embertársunk felteszi cégünket a Google Térképre. Tudni kell, hogy ő ezért 15 plusz pontot kap, amivel közelebb kerül az általa kiszemelt szinthez

Mit jelent, hogy a vállalkozásom duplikálva van fent a Google Térképen?

Abban az esetben, ha a vállalkozásunk többször is megjelenik a térképen ugyan azzal a címmel és névvel , akkor beszélhetünk duplikációról. Sajnos ez probléma. Abban az esetben fordulhat elő, ha rajtunk kívül valaki más is felteszi a térképre a mi cégünket (sajnos ez sok esetben előfordul). A gyakorlatban mi ezt jelezni szoktuk a Google felé. Kivizsgálásra kerül és ha valóban így van, akkor orvosolják a problémát.

Helyi idegenvezető program  (Local Guide program)

03 cegem terkep 032015 - óta a vállalkozásokra leadott vélemények száma folyamatosan emelkedik. Valószínűsíthető, hogy nagy hatással volt rá a helyi idegenvezető program bevezetése. A jól felépített motivációs rendszer számos embertársunkat ösztönözte arra, hogy munkájával segítse a Google Térkép fejlődését.

Kik azok a helyi idegenvezetők?

A helyi idegenvezetők azok a személyek, akik véleményeket, képeket, videókat osztanak meg a Google Térképen. Számos esetben szerkesztenek, tényeket ellenőriznek vagy vállalkozásokat adnak hozzá a térképhez.

Mit nyerhetek azzal, hogy helyi idegenvezető vagyok?

2015-ben 1TB Drive tárhelyet biztosított a Google azoknak, akik ebbe részt szerettek volna venni. Napjainkra az emberek általában kedvtelésből csatlakoznak a programhoz. Mi Tamással azért léptünk be, mert számos új dolgot tudunk felfedezni és ez által értékes információkat tudunk megosztani a Google Térképes közösséggel.

Milyen szintek vannak a helyi idegenvezető programban?

2017 elejéig a rendszerben 5. szintet (1000 pont) lehetett elérni. Utána került bevezetésre a 10.szintes (100 000 pont) rendszer.

Miért kapok pontokat a helyi idegenvezető programban?

Abban az esetben ha egy helyet
véleményezel: 10 pont
200 karakter feletti véleményt írsz: 10 bónuszpont
értékelsz: 1 pont
fényképet teszel fel: 5 pont
videót teszel fel: 7 pont
válaszolsz egy kérdésre: 1 pont
közösségi kérdésre válaszolsz: 3 pont
helyet szerkesztesz: 5 pont
helyet teszel fel a térképre: 15 pont
út hozzáadása: 15 pont
tényeket ellenőrzől: 1 pont

Tudják -e befolyásolni a helyi idegenvezetők a vállalkozásom megítélését a Google Térképen?

A válasz: igen. Általában pozitív megoldásokat hajtanak végre. Ha a cég birtokolja a saját Google Cégem fiókját, akkor módosító javaslattal élnek a vállalkozással kapcsolatos adatok esetében, ha eltérést tapasztalnak. Számos esetben a feltöltött képek segítségével jobbá tudják tenni egy elhanyagolt Google Cégem fiók megjelenését. Ha nem birtokolja az adott vállalkozás a saját Google Cégem fiókját, akkor a szerkeszthető adatokat általában hozzá igazítják a weboldalon található adatokhoz.

Googel Cégem (Google My Business)

A Google Cégem fiók egy platform, ahol egy cég kezelni tudja vállalkozásának megjelenését a Google Térképen. Az elmúlt két évben számos kutatást végeztünk ezen a területen és még a mai napig azt tapasztaljuk, hogy sok fiók nincs aktiválva. Ennek a következménye, hogy a tulajdonosok nincsenek tisztában azzal, hogy milyen véleményeket írtak a vállalkozásukról az ott járt emberek.

Mi az a Google Cégem fiók?

A Google Cégem fiók (Google my Bussines) egy platform, ahol kezelni tudod a vállalkozásod megjelenését a Google Térképen.

Honnan tudom, hogy egy vállalkozás birtokolja-e a saját oldalát a Google Térképen vagy nem?

Nézd meg a két képet. A lokális online marketing ügynökségnél csak módosítási javaslattal élhetsz. Innen látszik, hogy a vállalkozást aktiválva lett a Google Térképen. A másik képen jó látható az alábbi felírat „vállalkozás igénylése”. Ha ezt látod egy cégnél, akkor a tulajdonos nem birtokolja a vállalkozáshoz tartozó Google Cégem fiókot a térképen.

Milyen hátránya lehet, ha a vállalkozásom nem birtokolja a saját Google Cégem fiókját a térképen?

03 cegem terkep 01Ha nincs kezünkben a fiók, akkor a cégünk összes adatát bárki átírhatja a Google Térképen, amely súlyos problémákhoz vezethet. Gondoljunk bele, ha egy személy, aki nem kedvel minket, a helyet véglegesen bezártnak jelöli. Onnantól fogva elég nagy károkat fog elszenvedni a vállalkozásunk. Vegyünk példának egy éttermet, aki nem birtokolja a vállalkozását a Google Térképen (sajnos nagyon sok ilyennel találkozunk). A legnagyobb forgalmat a hétvégén tudják lebonyolítani. Valaki átírja a nyitvatartási idejüket oly módon, hogy a szombat és vasárnapi napon zárva tart. Innentől fogva az emberek nem fognak odamenni (kizárólag azok, akik jól ismerik a helyet) és a forgalmuk látványos zuhanást fog eredményezni. Igazán soha nem fognak rájönni arra, hogy miért történt mindez.

Hogyan lehet aktiválni a Google Cégem fiókot?

A Google Cégem fiókot egy Google-től kapott kóddal tudod aktiválni. Régebben ezt egy a Google-től kapott levelező lap segítségével lehetett megtenni. A 2018-as évben már az sms és a hívás alapú igazoló kóddal történő aktiválás fejlesztésével gyorsabban véghez tudjuk vinni a folyamatot. A Google Cégem fiók regisztrációjáról készítettünk egy videót.

Miért érdemes Google Cégem fiókot létrehoznom a vállalkozásom számára?

A legfontosabb célja, hogy a felhasználóknak meg tud mutatni a vállalkozásodat a Google Térképen!
Vezetőként számos statisztikai adatot kapsz arról, hogy kik, milyen formában találták meg a vállalkozásodat a térképen. Tudni fogod, hogy hányan terveztek hozzád útvonalat, mennyi volt a térképről indított telefonhívások száma és melyik településről, kerületből jöttek a vásárlóid. A 2018-ban bevezetett újításoknak köszönhetően azt is látni fogod, hogy milyen kulcsszóra találták meg a cégedet a térképen. Ezen felül még számos érdekes adatot fogsz kapni, amit fel tudsz használni céged marketing stratégiájának kialakítása során.

Összegzés

Az elmúlt évek során számos változáson ment át a Google Térkép és a hozzá kapcsolódó szolgáltatási rendszer. Azok a vállalkozások, akik nem tartanak lépést ezekkel a fejlesztésekkel, idővel lemaradnak versenytársaiktól. Mi a lokalitas.hu –nál azt javasoljuk, hogy vegyük kézbe a vállalkozásunk sorsát a Google Térképen és ne engedjük meg azt, hogy mindezt mások tegyék meg helyettünk!

Ha elakadnál, vagy kérdésed van írj nekünk bátran!

 

Kondor AlbertKondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local
Oldalai: strategiaimarketing.blogspot.com; Lokalitas.hu