Facebook Local az új Google Térkép?

Google térkép

2018. áprilisától már elérhető a Facebook Local nevezetű alkalmazás a magyar emberek számára is. A megjelenés után, a marketing szakmában szárnyra keltek olyan hírek, hogy innentől fogva új versenytársat kap a Google Térkép. Valóban így van? Ennek jártunk utána marketinges szemmel!

Mit érdemes tudni a Google Térképről?

  • A Google Térkép 2006 –óta elérhető Magyarországon

  • 2013 –ban a legtöbbet használt applikáció volt

  • 2018-ban napi 1 milliárd ember (a netezők 41 %-a) használja.

A Google Térkép előnyei

  • Kiválóan használható navigációra

  • Segítségével útvonalat tervezhetünk

  • Hatékony eszköz a tömegközlekedést igénybe vevők számára

  • A Google Térképen megtalálható vállalkozásokról számos információt tudhatunk meg (cím, hely, telefonszám, nyitvatartási idő, weboldal, céges fotók és videók)

  • Kérdéseket tehetünk fel a Térkép közösségnek egy adott vállalkozásáról

  • Véleményeket oszthatunk meg (képes, csillagos, szöveges) a közösséggel

  • Számos fejlesztés történt az elmúlt években, ami segíti a vállalkozásokat

Google Térkép hátrányai

  • A térképen szereplő adatok nem mindig pontosak (a közösség szerkeszti)

  • Sok esetben a nem létező cégeket is megmutatja a Térkép

  • A navigáció nem mindig megfelelő

facebook local Mit érdemes tudni a Facebook Localról?

  • A Facebook Local 2018. áprilisától elérhető Magyarországon

  • A Google Play áruházban jelenleg 1 000 000 feletti letöltésnél jár

  • Teljes egészében a Facebook oldalakon megtalálható adatokra épül

Facebook Local előnyei

  • Összehangolja a helyet, a barátokat és az eseményeket

  • Láthatjuk, hogy barátaink a közelben milyen rendezvények után érdeklődnek

  • Virtuális térkép funkciója segítségével kávézókat, teázókat, éttermeket, látványosságokat fedezhetünk fel

  • Több mint 60 városban kereshetjük a helyi rendezvényeket és látványosságokat

  • A regisztrált eseményeinkről mindig figyelmeztetést küld az alkalmazás

  • Az apllikáció segítségével értékelhetjük a helyeket

Facebook Local hátrányai

  • Mindent a Facebook oldalról emel be az alkalmazás. Pontosan ezért számos esetben találkozhatunk nem megfelelően megadott helyszínnel (ez nem a Facebook hibája, hanem a rosszul kitöltött céges Facebook oldalnak köszönhető)

  • Ha a Facebook oldalon nem hozzunk létre eseményt, akkor a Facebook Localban sem fog megjelenni

Megvizsgálva a két platformot, kijelenthetjük, hogy nem szabad őket összehasonlítani. A Facebook Local inkább az eseményekre és a közösségre épít, a Google Térkép pedig a navigációra és a vállalkozások megtalálhatóságában nyújt segítséget. Mi úgy gondoljuk, hogy érdemes használni mind a két lokális alapokra épülő alkalmazást (üzleti és magáncélra egyaránt), mert nagyon jól kiegészítik egymást.

Kondor AlbertKondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local
Oldalai: strategiaimarketing.blogspot.com; Lokalitas.hu