NAP jelentősége a lokális marketingben

Mi az a NAP?

Neved, címed és telefonszámod (magyarul NCT) segít, hogy jobban teljesíts a Google és egyéb rendszerek algoritmusában, hiszen ezek pontos megadása a különböző felületeken (honlapod, Google Cégem, adatbázis oldalak, közösségi média, stb.) együttesen a márkanevedért, a cégedért dolgoznak.

Tehát a Google megnézi, hogy mi a céged neve, és amikor az felmerül egy fórumban, blogban, vélemények között, vagy mondjuk az Arany Oldalak adatbázisában, azt egy említésként/szavazatként kezeli, hasonlóan az oldaladra mutató linkhez.

Innentől talán nem is kell magyarázni, hogy minél több említést kapsz, annál népszerűbb leszel az interneten, egyre erősebb jelenléted lesz, így a rangsorolásokban is előrébb végzel, ami több látogatót és vásárlást eredményez. Arról nem is beszélve, hogy innentől, ha egy fórumban beszélgetnek rólad, az is hozzáadódik ismertségedhez.

A NAP segítségével nincs mindig szükség konkrét linkre a weboldaladra. Pontosabban az olyan oldalak is növelik a rangodat, melyek csak pénzért jelenítenék meg weboldalad URL címét!

Adatok helyes és következetes megadása

 Ahhoz, hogy működjön az említés, természetesen tenni is kell! Amikor ugyanis ezek az adatok összevissza vannak leírva, vagy több verzió kering az interneten, a cégnév telefonszám és cím alapján nem tud beazonosítani az algoritmus.

Fontos tehát, hogy a cégnevet mindig azonos módon használjuk, a cím is ugyanaz legyen mindenhol, és telefonszámnál is kinézzünk egy állandóan használandót. A pontos és következetes leírás követelmény!

A korrekt verziót érdemes a Google Cégem rendszerébe felvinni és azt tekinteni sémának. Az adatokat érdemes a cég honlapján megerősíteni, azaz a weboldal láblécébe is felvinni, így ha a kettő megegyezik, megadtuk a biztos alapját NAP adatainknak.

Hol használjuk a NAP-ot?

 A saját felületeken kívül több helyen kell használnunk a NAP adatokat, hogy a keresőoptimalizálásra is hatással legyünk:

  • Helyi adatbázisokban

  • Iparág specifikus adatbázisokban

  • Említésekkor értékeléseknél

  • Közösségi médiában

Lokális SEO

Lokális keresőoptimalizálás segítői az adataink. Ahogyan a Google is fogalmaz: "A lokális kereséseknél a legrelevánsabb találatokat favorizálja a Google, és itt a teljes és pontos információval rendelkező vállalkozások előnyben részesülnek".

Lokális SEO alkalmával tehát nem csak a cégünk szolgáltatásainak kulcsszavai határozzák meg, hogyan szerepel a vállalkozás a keresőben, hanem mellette az is, hogy az egyes kulcsszavak hogyan kötődnek egy helyhez. Ez nem azt jelenti, hogy minden szolgáltatáshoz, vagy termékhez hozzá kell írnunk a lokális kulcsszavakat, hanem azt, hogy megmutassuk a Google keresőmotornak, hogy a cégünk hol helyezkedik el, és helyileg van beágyazva. A név, cím és telefonszám hármasa ezt tökéletesen jól megmutatja.

Összefoglalva

A NAP egy jelentős keresőoptimalizálási faktorrá vált. Következetes használata növeli, nem csak a weboldal, hanem a teljes cég megítélését a Google rendszerében.

Érdemes használnod, jobb eredményeket érhetsz el vele!

NCT (Név, cím, telefonszám)

Egy kis megjegyzés... Ugyan NAP-ot írtam, de ez az angol kifejezés. Magyarosítva NCT, csak nehezen áll rá a nyelvem, a szakmai anyagokban ezért inkább használatos az angol kifejezés.

Anders TamásAnders Tamás
2000 óta foglalkozik az online marketinggel, a lokális online marketing hazai definíciójának megalkotója. Ezen az oldalon Lokális Online Marketing kutatással foglalkozik, hogy terjessze és megismertesse a hazai vállalkozókkal ezt a területet.
Lokális területei: Lokális SEO, Helyi tartalommarketing, Lokalitás a közösségi médiában
Oldalai: ProSign - SzállásMarketing - Lokalitas.hu