Hogyan menedzseljem a Google Cégem véleményeket?

Google Cégem menedzselés

A vállalkozások Google Cégem fiókjába érkező vélemények száma folyamatosan emelkedett az elmúlt két évben. Számos marketinges kolléga és cégvezető keresett meg minket, hogy mit lehet tenni azokkal a negatív véleményekkel, lejárató kampányokkal, amelyek nem valós személyektől származnak. Pontosan ez a probléma adta az ötletet, hogy az elmúlt időszak tapasztalatai alapján,
erről egy átfogó cikket írjunk.

Miért emelkedett meg a vélemények száma a Google Cégem fiókban?

A helyi idegenvezető program (itt olvashatod a cikkünket a témában) bevezetésével az emberek egyre nagyobb lelkesedéssel véleményezik az általuk igénybe vett termékeket és szolgáltatásokat és vele együtt az adott vállalkozásokat is a Google Térképen. A legtöbben csillagos és rövid szöveges értékelés formában teszik meg mindezt. Egyre több a feltöltött fotók száma is. Kutatásaink alapján azt látjuk, hogy kiemelkedő területek az éttermek, szállások, boltok, plázák, strandok és egyéb szolgáltatást nyújtó területek. Az emberek csillagos értékeléséből kapunk egy átlagot, aminek az eredménye látható a vállalkozások Google Cégem fiókja mellett.

Honnan tudjuk, hogy véleményt írtak cégünkről a Google Térképen?

Abban az esetben, ha a cégünk regisztrálva lett (aktiválva lett kóddal) a Google Cégem szolgáltatásban, akkor minden egyes véleményről értesítést kapunk a regisztrációhoz használt e-mail címre. Sajnos nagyon sok vállalkozás a mai napig nem birtokolja saját fiókját (Villányi pincészetekről is írtunk ebben a témában), így nem kap értesítést a fogyasztók által írt véleményekről.

Miért fontos reagálni a vevői véleményekre a Google Cégem fiókban?

Válaszolj véleményekreA vélemények számának növekedése elősegíti, hogy a vállalkozásunk rákeresés nélkül is megjelenjen a Google Térképen. 2016 -ban elegendő volt 5 vélemény a megjelenéshez. 2018-ban egy olyan térségben, ahol egy adott típusú vállalkozásból többet is találunk (pl: Újpalota, 2 km körben 11 autógumival foglalkozó vállalkozás található), már legalább 10 -15 véleményre is szükségünk lehet a keresés nélküli megjelenéshez. A vállalkozásunkra adott értékelésekre mindig reagálni kell, függetlenül attól, hogy ez a vélemény negatív vagy pozitív. Ez a lokális Seo szempontjából nagyon fontos!

Miért kell figyelni a negatív véleményekre a Google Térképen?

Számos vállalkozással dolgozunk (dolgoztunk) együtt, ahol kezdetben nem is foglalkoztak a Google Cégem fiókban megjelenő negatív véleményekkel. A vezetők úgy gondolták, hogy nem érdemes figyelembe venni a negatív kritikát. Mi az elmúlt két évben nagyon sok helyet és véleményt monitoroztunk. A gyakorlatban mást látunk. A vélemények egyre jobban befolyásolják embertársainkat abban, hogy egy adott szolgáltatást vagy terméket igénybe vegyenek. Van olyan esettanulmányunk, mikor egy 500 000 Ft feletti utazásnál a gyönyörű képeket bemutató kiadvány megtekintése után, az utazók megnézték a szállodára adott véleményeket a Google Térképen és ennek hatására más úticélt, és utazási irodát választottak.

Honnan tudjunk, hogy lejárató kampány folyik cégünk ellen a Google Térképen?

Sajnos a KKV szektorban nagyon gyakran találkozunk azzal a problémával, hogy közös piacon tevékenykedő cégek, negatív értékelést helyeznek el konkurenseik Google Cégem fiókjában.

Honnan ismerhetjük fel, hogy valaki lejárató kampányt próbál indítani cégünk ellen?

  • Hirtelen, rövid időn belül sok negatív véleményt kapunk

  • A vélemények általában nem valós személyektől érkeznek (nincs profilkép vagy stock fotó)

  • A véleményező neve mellett csak egy darab értékelés van ( A személyre kattintva láthatóak az aktivitásai: vélemények, szerkesztések, kérdések válaszokra történő aktivitás stb.)

Mit tehetünk hivatalosan a cégünkre adott (nem valós) negatív véleményekkel szemben a Google Cégem fiókban?

Az elmúlt időszak alapján, mi két lehetőséget javaslunk.

1. Jelezzétek írásos formában a Google Cégem Supportnak, hogy ezt tapasztaltátok és kérjétek, hogy vizsgálják ki az esetet. A gyakorlatban ezt a Google nagyon gyorsan megteszi és korrekt módon el is járnak az ügyben. A vélemény törlésére csak akkor kerül sor, ha bizonyíthatóan személyi jogokat sért vagy egyéb a Google irányelveivel ellentétes (itt találod a listát: tiltott tartalmak) tartalom került feltöltésre.
Abban az esetben, ha a komment negatív és még képet is mellékeltek, ami a GPS koordináták alapján igazolja, hogy a személy ott járt, akkor nem sok esélyünk van a törlésre. Ilyenkor lép életbe a második lehetőség.

2. Kérjétek meg a vélemény formálóját, hogy változtassa meg az értékelését vagy távolítsa el a nem kívánatos fotót.

Mit tehetünk, ha nem sikerült töröltetnünk a negatív véleményt a Google Cégem fiókból?

Mi a lokalitas.hu -nál az alábbiak szerint járunk el. Az esetek 99%-ban ez működik a gyakorlatban.

1. Minden negatív válaszra reagálunk, és megfelelő kríziskommunikációval orvosoljuk a problémát. Ha van egy jó PR-os munkatárs a cégnél, akkor ez nem jelenthet gondot.

2. Megkérjük a vállalkozás szolgáltatását/termékét igénybe vevő vásárlót, hogy egy pozitív értékelést (szöveges, képes, csillagos) helyezzen el a cég neve mellett a Google Térképen.

Fontos, hogy ezt nem egyszerre tesszük, hanem szépen fokozatosan, nehogy hátra sorolják a vállalkozást a Google Térképen.

Összegzés

A helyi idegenvezető program bevezetésével egyre több vélemény születik meg a cégek neve mellett a Google Térképen. Azok a vállalkozások, akiknek saját kezükben van a Google Cégem fiókjuk, értesítést is kapnak erről. 2018-ban a vélemények kezelése már elengedhetetlen (sajnos az iparágakra elkészített Google Térképes kutatásaink bizonyítják, hogy a vállalkozások nem veszik számításba a mai napig). Számos nem kezelt negatív vélemény a Google Térképen a leendőbeli vásárlóinkra lesz hatással. Egy vállalkozásra leadott negatív vélemény származhat konkurens vállalkozástól is. Ebben az esetben érdemes végig járni a Google által javasolt hivatalos utat. Abban az esetben, ha ez nem vezetett eredményre, akkor a cikkben leírtak alapján érdemes eljárni. Mi a lokalitas.hu -nál mindenkinek azt javasoljuk, hogy használjátok ki a Google Cégem fiókban rejlő lehetőségeket és mindig válaszoljatok a pozitív és negatív véleményekre egyaránt. Munkánk során számos esetben futunk bele olyan véleménybe, amit a cégvezetőknek megmutatva pozitívan tudnak felhasználni egy adott szolgáltatást továbbfejlesztése során. A minőségi vélemények egy jó szűrő arra, hogy képet kapjunk az általunk nyújtott szolgáltatás vagy termék mennyire elégíti ki a vásárlóink igényeit.

Kondor AlbertKondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local
Oldalai: strategiaimarketing.blogspot.com; Lokalitas.hu