Instagram lokális marketing

Miért jó hely az Instagram?

Ha a 800 millió körüli felhasználószám még nem elég, akkor a vizuális világot szerető cégek az elérés miatt fogják szeretni. Itt megmutathatod a brandedet.

 

instagram lokális keresésInstagram és a lokális kutatás

Az Instagram keresőjét használhatod arra is, hogy a környező helyeket kutatva megjelenési illetve partner lehetőségeket kutatsz. Általában be van kapcsolva a helymeghatározás. Amikor keresést indítasz - és a "Places" szűrést bekapcsolod - a környező helyekre akkor a népszerűek jelennek meg először.

  • Keress és szűkíts helyekre (a mobilodon)

  • A kutatandó kulcsszót írd be

  • A környéked releváns helyei jelennek meg!

  • Jegyzetelj, és használd fel az adatokat!

Helyek használata bejegyzéseknél

Helyeket használó posztok 79%-al több elérést generálnak. Persze ez csak statisztika, de helyes használatukkal mindenképp megnövelik a posztok elérését.

Ne felejtsd el létrehozni saját helyedet (ezt a Facebookon tudod megtenni, ha még nem létezik) és minden bejegyzésednél használd is. A helyek hasonlóképpen egy felületre gyűjtik a fotókat, mint a hashtagek, azaz a lokalitáshoz tartozó képeket meg lehet tekinteni.

Nem csak a saját helyedet használhatod! Persze ne trollkodj, de releváns fotóknál a környékeden lévő helyszínekhez is bekerülhetsz bejegyzéseddel így a környék különböző területein is megtalálnak majd az érdeklődők.

Érdekesség: amikor egy városnak a történeteit nézed, nem csak a város fotói jelennek meg, hanem a területére eső kisebb helyek is. Így ha ügyes vagy, akár a Budapest iránt érdeklődők szeme elé is kerülhetsz, ha ott van a helyi vállalkozásod.

Instagram Story

A történetekben (24 órára megjelenő bejegyzések) is tudsz helyeket használni, csupán hozzá kell adnod a képhez a hely elemet. Az elem kattintható, így a helyszín többi fotójához navigál.

Tipp: Kihasználhatod a programok, rendezvények, fesztiválok lehetőségét is. Ilyenkor bekerülhetsz hozzájuk is (persze releváns posztokkal), így több látogatót érsz el.

Hely használata a Bio-ban

Már a leírásodban meg tudod mutatni, hol helyezkedsz el. Ebben a szövegben is keres az Instagram robotja, így ha itt is szerepeltetsz város és egyéb lokalitási neveket, meg fogsz jelenni a találatok között.

instagram bio

Céges profil esetén a címedet pontosan, külön mezőben is megadhatod, így könnyen beazonosíthatják az érdeklődők, hol helyezkedsz el pontosan.

Lokális hashtag használata

instagram hashtagHashtag az egyik legjobb formája, hogy témákat kövessünk, illetve hogy témák közé kerüljünk be. Vannak népszerűbb, illetve kevésbé népszerű hashtag-ek is, de számunkra most egy környékhez kapcsolódó hashtagek lesznek fontosak.

Olyan hashtag lesz jó, amiket a környékünkön használnak, ezeket kell először kutatással megtalálni, majd következetesen használni.

Tipp: amikor a telefonodon keresni kezdesz az Instagram-on, és a találatokat hashtag kategóriára szűröd, felül az Instagram kiad hasonló találatokat.
Ezeket a találatokat például használhatod és akkor mások is megtalálnak a környéken!

 A környék látnivalóit is használhatod, ha a turizmus területén dolgozol. Így is rengeteg érdeklődőt tudsz bevonzzani, akik a környéked iránt érdeklődnek!

Kövess helyi profilokat

Egy területen rengeteg hasonló érdeklődésű/érdekeltségű cég és személy van. Mivel az Instagram közösségi média, alakíts ki helyi közösséget, illetve váljál annak részévé.

Beágyazottságod segítségével egyre több említést kapsz, és több embert fogsz tudni elérni.

Tipp: Megállapodásokat is köthetsz a környék profiljaival, akikkel közösen említhetitek meg egymást!

 Offline rendezvények

Amikor/ha rendezvényeket tartasz, ne felejtsd el, mekkora lehetőséget rejt, amikor a résztvevők posztolnak róla. Ezek helyi posztok lesznek, és ha ügyes vagy, be fogják jelölni a helyszínt és a megfelelő hashtaget használják majd.

Tipp: A megfelelő használatra Neked kell motiválnod őket! Kitehetsz hashtageket, illetve a helyszínnek létre kell hoznod a lokális bejelölés lehetőségét.

 

Következtetések

Ideje az Instagram felületére is lokális lehetőségként tekinteni. Egyre népszerűbb, és néhány területen (pl.: turizmus) remek vizuális kommunikációs lehetőség is.

Egy jó tervvel felkészülve, következetesen tudod használni a felületet, hogy népszerűsítsd vállalkozásodat egy adott desztinációban.

 

 

 

Anders TamásAnders Tamás
2000 óta foglalkozik az online marketinggel, a lokális online marketing hazai definíciójának megalkotója. Ezen az oldalon Lokális Online Marketing kutatással foglalkozik, hogy terjessze és megismertesse a hazai vállalkozókkal ezt a területet.
Lokális területei: Lokális SEO, Helyi tartalommarketing, Lokalitás a közösségi médiában
Oldalai: ProSign - SzállásMarketing - Lokalitas.hu